HELMI 2018

Matkailijat arvostavat yhä enemmän matkailuyritysten vastuullista toimintatapaa. Lähes 800 matkailuyritystä Suomessa on jo mukana jossakin kestävän kehityksen ohjelmassa tai sitoutunut toimimaan vastuullisesti. Maaseutumatkailuyritykset ovat vähemmistönä, vaikka Suomessa maaseutumatkailutoiminta on pitkälti luonnostaan kestävän kehityksen mukaista. Maaseutumatkailulla ei olekaan tällä hetkellä yhteistä omaa käytännönläheistä luokitusta tai tapaa, joka painottaisi toiminnan vastuullisuutta, nostaisi viestillään alan arvostusta ja kilpailukykyä sekä ennen kaikkea toisi alalle näkyvyyttä. Tammikuussa 2018 käynnistynyt Helmi-hanke keskittyy maaseutumatkailuyritysten vastuullisuustoiminnan ja -viestinnän edistämiseen.

Hanke saa 100 % rahoituksen Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmasta. Maa- ja kotitalousnaisten Keskus toteuttaa hanketta yhteistyössä Etelä-Suomen maa- ja kotitalousnaisten piirikeskuksen kanssa.


HELMI-HANKE

SUUNNITTELEE:

  • Helmi – maaseutumatkailun vastuullisuussuunnitelma ja -kiteytys käytännönläheiseksi työkaluksi
  • Helmi-yhteistyöverkoston toimintamalli
  • Suomalaisen maaseutumatkailun brändäystä sidosryhmien kanssa

TIEDOTTAA   

  • Helmi-tiedotuskiertue Uudellamaalla, Päijät-Hämeessä ja Kanta-Hämeessä
  • Helmi-somekampanja

AKTIVOI

  • Yritysryhmähankkeiden aktivointi ja käynnistysapu

 


Jaa

Hanketoimijat

Palvelut